Island a Faerské ostrovy V.  a ostatní

Trajekt do Dánska, Faerské ostrovy a cesta do Čech

Tak jsme nasedli na trajekt Norröna, pod Faerskou vlajkou a vyrazili jeden den kolem 14 hodiny odpoledne na cestu severním Atlantikem směrem k Faerským ostrovům. Rozloučili jsme se s islandskou pevninou a zasnili se do vzpomínek na filmy s mořeplavci. Cestou jsme krmili racky a občas i pozorovali hejna delfínů. Druhý den brzo ráno nás čekal Torshaven - hlavní město Faerských ostrovů a mateřský přístav našeho trajektu. Vyskočit, proběhnout malé městečko, pokochat se "po japonsku" v okolí a hupky šupky zpět na loď.


 Přesto máme několik postřehů:

  • Torshaven zrovna slavil a tak druhý den z pěti, kdy se smí veřejně a hodně pít i alkohol, bylo již vidět, že nejen vyhrávající kapela, ale i místní ( i Norové, kteří kvůli alkoholu přijeli ) jsou již notně unaveni. Takže- být... ožralý jako Dán není zcela správně... správně je jako Faeřan !
  • městečko je přesně v duchu severských zemí, úhledné, čisté ( krom extrémního nepořádku na ulicích, kde se slavilo ) a domečky jako malované.
  • přítomnost moře a asi největší zdroj příjmů do státní kasy z rybolovu byla jasně patrný na každém kroku a Faeřané jsou právěm na toto hrdi.

Nicméně nás čekala ještě plavba do Dánska a tak kolem 7 hodiny ráno v pátek odplouváme a v sobotu ráno nás vítá Dánsko. Tak se vyloďujeme na pevninské části Evropy a druhý den po ránu snídáme před Prahou. Loučíme se s Bobem a Pavlem i s ostatními, kteří s námi projeli 1800km po Islandu a následně m,noho námořních mil trajektem do Dánska. Už nyní jsme přesvědčeni, že se s Bobem a Pavlem nevidíme naposledy, vždyť Pavlova doména- španělština a Jižní Amerika a PangeoTours - to je mocná kombinace ...

                                                                                                                     

 

Několik dalších postřehu, zkušeností, rad, tipů apod:

  • Víza apod- není potřeba. tzn., platný pas, kreditku, nějaké event i Euro na rozměnění na islandské koruny. Kurz přibližně - 300ISK je asi 16 Kč našich.
  • doprava na Island - letecky, přes Dánsko, my letěli Islandairem z Dánska. Trajektem  z Dánska ( Norröna )- jednou týdně Dánsko- Island. Nutno velmi brzo zablokovat lístek pro osoby a i event automobil. a ceny nejsou lidové ( https://www.smyrilline.com/Frontpage.aspx )
  • doprava po Islandu - okružní silnice 1 je asfaltová a až na výjimky velmi pohodlá a vhodná pro běžné osobáky. Silnice druhé a nižší třídy jsou buď také asfaltové nebo z udusané hlíny s často příčnými "roletami", které dokonale rozdrnčí vše, co přes neě přejede. Silnice "F" jsou často horské apod silnice, kde se doporučuje nejlépeterénní vozidlo. Pokud je na mapách brod, pak terénní určitě, mnohdy i se zvýšeným podvozkem a sáním (tzn. "šnorchl")
  • Ubytování- po celém Islandu jsou pro turisty připraveny kempy i lepší odpočívadla s vodou a WC. Koupání se osvědčilo v každé větší vesničce či městě v termálních bazéncích. Vstupy většinou pro dospěláka vyšlo na asi 50 Kč našich ( na celý den ). Stravování-motely či restaurace, jídlo není problém nakoupit v řetězcích levnějších discountů- např. Bónus s logem růžového prasátka apod.
  • Islanďané, podobně jako všichni seveřané, jsou slušní a vstřícní a rádi pomohou. Nicméně i Island se poslední roky stává terčem většího turistického ruchu a to s sebou zákonitě ponese časem i některé neduhy. Ať jim vydrží jejich pohostinnost a pohoda co nejdéle !
  • několik odkazů:

 

© 2009 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode